Klantenservice

Bestellen & Betalen

  • Betaalopties

     

    Hoe kan ik de fiets betalen?

     

    In onze winkels kunt u contant betalen en pinnen. Als u graag wilt pinnen, zorg er dan voor dat uw pinlimiet voldoende hoog is. In de webshop kunt u betalen via iDeal, Paypal of overboeking. Overboekingen kunt u overmaken naar rekeningnummer NL91RABO0156071126 t.n.v. Fietsvoordeelshop.nl te Heerhugowaard. Maakt u het over vanuit een buitenlands rekeningnummer dan gebruikt u het BIC nummer RABONL2U. Vermeld altijd uw bestelnummer in de omschrijving. Houd er rekening mee dat het verwerken van de betaling drie tot vijf werkdagen duurt. Wij gaan verder met uw bestelling als de betaling ontvangen is.

     

    Kan ik bij aflevering betalen?

     

    Betaalt u liever uw bestelling op het moment van ontvangst, kies dan voor de optie 'Onder rembours'. Hiermee kunt u uw bestelling betalen wanneer de fiets door de chauffeur bij u is afgeleverd. U kunt uw bestelling per PIN of contant betalen. Als u voor deze betaalmethode kiest, worden er 4,95 aan extra kosten in rekening gebracht. Let er wel op dat u uw pinlimiet voldoende hoog is.

     

    Kan ik met creditcard betalen?

     

    Bij Fietsvoordeelshop.nl is het helaas niet mogelijk om uw bestelling te betalen via creditcard. 

     

    Naar welk rekeningnummer kan ik mijn betaling overmaken?

     

    U kunt uw betaling overmaken op rekeningnummer NL91RABO0156071126 t.n.v. Fietsvoordeelshop.nl te Heerhugowaard. Maakt u het over vanuit een buitenlands rekeningnummer dan gebruikt u het BIC nummer RABONL2U. Vermeld altijd uw ordernummer in de omschrijving. Houd er rekening mee dat het verwerken van de betaling drie tot vijf werkdagen duurt. Wij gaan verder met uw bestelling als de betaling ontvangen is.

     

    Kan ik mijn huidige fiets inruilen?

     

    Helaas is het bij ons niet mogelijk om uw huidige fiets in te ruilen. Wij kiezen ervoor om standaard hoge kortingen te geven en onze fietsen altijd zeer scherp te prijzen. U kunt proberen uw fiets via bijvoorbeeld Marktplaats te verkopen. Zo profiteert u van onze hoge korting en van de waarde van uw huidige fiets(en).

     

    Terug naar de klantenservice

  • Betaling mislukt of geweigerd

     

    Ik heb betaald maar geen orderbevestiging ontvangen?

     

    Heeft u betaald met iDEAL, maar weet u niet zeker of uw bestelling gelukt is of niet? Controleer of er geld is afgeschreven. Als er geen geld is afgeschreven, dan is de betaling niet gelukt en bent u sowieso geen geld kwijt. U kunt uw bestelling opnieuw plaatsen.

    Is er wel geld afgeschreven, maar heeft u nog geen orderbevestiging ontvangen? Dan raden we u aan om even te wachten. Het kan namelijk tot een uur duren voordat wij betalingen binnen krijgen. Als u na een uur nog geen orderbevestiging van ons hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice. Met behulp van je ordernummer kunnen we u snel helpen. Deze staat altijd bij de afschrijving vermeld.

     

    Afgekeurde creditcard betalingen

     

    Het kan gebeuren dat uw betaling geweigerd wordt. Geweigerde betalingen kunnen niet worden teruggedraaid. Uw bestelling is automatisch geannuleerd en er zal niks worden afgeschreven. Wilt u uw bestelling toch ontvangen? Plaats hem dan opnieuw en kies voor iDEAL of vooruitbetaling.

     

    Terug naar de klantenservice

     

  • Kortingscodes en waardebonnen

     

     

    Welke waardebonnen accepteren jullie?

     

    We accepteren alleen Fietsvoordeelshop.nl bonnen en de Nationale fietsbon in onze winkels. Andere bonnen kunnen we niet aannemen. Online is het helaas niet mogelijk om met een waardebon te betalen.

     

    Wanneer is een kortingscode geldig?

     

    Aan het gebruik van een kortingscode zijn de volgende voorwaarden verbonden:

    • Een digitale kortingscode kan maximaal één keer per e-mailadres gebruikt worden bij een online bestelling.
    • Per bestelling is één kortingscode te gebruiken.
    • Kortingscodes kunnen alleen op online bestellingen worden toegepast.
    • Annuleert u een order waarin een kortingscode gebruikt is, kunt u geen nieuwe code aanvragen.
    • Iedere kortingscode is gedurende een bepaalde periode geldig. Na deze periode kan de kortingscode niet meer worden gebruikt.
    • U kunt kortingscodes niet gebruiken voor openstaande bestellingen.
    • U kunt kortingscodes niet ruilen voor geld.
    • U kunt met een kortingscode geen korting krijgen op andere producten dan de producten waarvoor de betreffende kortingscode-actie geldt en die nader zijn omschreven in de uitingen waarin de kortingscode is opgenomen.
    • Kortingscodes worden eenmalig verstrekt. In geval van diefstal of verlies vindt geen vergoeding plaats. Onder verlies valt ook het (per ongeluk) wissen van e-mails.
    • Het is niet toegestaan kortingscodes te wijzigen of te vervalsen met inbegrip van hacking, verspreiding van virussen, spamming of doorsturen (forwarden).
    • U kunt kortingscodes niet gebruiken voor commerciële doeleinden en/of andere doeleinden dan waarvoor ze zijn uitgegeven.
    • Iedere (poging tot) fraude of andere niet-toegestane handeling wordt geregistreerd en leidt ertoe dat het gebruik van kortingscodes wordt ontzegd.
    • Fietsvoordeelshop.nl behoudt zich het recht om de voorwaarden van kortingscodes voortijdig aan te passen of om kortingscodes ongeldig te verklaren.

     

    Hoe werkt een cashback?

     

    Een cashback op een product is een actie vanuit de fabrikant waarbij u een gedeelte van het aankoopbedrag terug krijgt. De cashback verloopt altijd via de fabrikant en niet via Fietsvoordeelshop.nl. Op de website van de fabrikant staat precies omschreven wat u moet doen om uw cashback te ontvangen. U krijgt de cashback altijd na uw aankoop. Deze wordt niet vooraf berekend.

     

    Terug naar de klantenservice

     

  • Facturen

     

    Ik heb een vraag over mijn factuur

     

    Uw factuur is uw aankoopbewijs. De factuur versturen wij altijd per mail als bijlage van uw verzendbevestiging. Heeft u een vraag over uw factuur? Neemt u dan contact op met onze klantenservice.

     

    Terug naar de klantenservice

  • Bestelling wijzigen of annuleren

     

    Ik wil mijn bestelling wijzigen, hoe doe ik dat?

     

    Heeft u zich bedacht en wilt u toch liever een andere fiets bestellen? Geen enkel probleem, u kunt uw bestelling kosteloos wijzigen. Neem contact op met onze klantenservice en houdt uw orderbevestiging bij de hand om gemakkelijk de gegevens aan te passen.

     

    Ik wil mijn bestelling annuleren, kan dat?

     

    Bij Fietsvoordeelshop.nl kunt u tot de verzending van uw bestelling kosteloos wijzigen of annuleren. Dat betekent dat u altijd nog van fiets kunt wisselen en kosteloos onder uw bestelling uit kunt. U bestelt zorgeloos uw fiets en mocht u zich toch bedenken dan belt u met onze klantenservice.

    Annuleert u de bestelling nadat deze aan u is verzonden, dan weigert u het pakket bij bezorging aan de deur. Als wij al een betaling van u hebben ontvangen, dan zullen wij de aankoopsom na goede ontvangst van de retourzending aan u terugstorten. Alleen de gemaakte verzendkosten kunnen niet worden vergoed en worden in rekening gebracht.

     

    Terug naar de klantenservice

  • Voorraad en levertijd

      

    Met welke levertijd moet ik rekening houden?

     

    Voordat u bestelt, ziet u de levertijd van de fiets. Zodra u het gewenste model en de gewenste kleur heeft geselecteerd, klikt u op de knop ‘Bekijk voorraad en bestel’. Vervolgens worden er in dit venster de beschikbare framematen getoond. Wanneer u een framemaat aanklikt, wordt er onder de framemaat de levertijd getoond. Zo kunt u een fiets die op voorraad is en voor 12:00 uur is besteld, al de volgende werkdag in huis hebben. Plaatst u de bestelling na 12:00 uur, dan is de levertijd 2 werkdagen. Wanneer uw product niet op voorraad is, geldt een aangepaste levertijd en zijn we afhankelijk van de leverancier.

    Voorraadstatus Levertijd
    Op voorraad Voor 12:00 uur besteld, de volgende werkdag bezorgd. Na 12:00 besteld, dan is de levertijd 2 werkdagen.
    Op voorraad bij leverancier Gemiddeld 5 werkdagen
    Binnen twee weken leverbaar Deze fiets staat in bestelling bij de leverancier en verwachten wij binnen twee weken te kunnen leveren. Neem contact met ons op voor de actuele levertijd.
    Langer dan 2 weken Deze fiets heeft een langere levertijd. Neem contact op voor de actuele levertijd.

     

    Terug naar de klantenservice

     

     

  • Fietsplan/WKR

     

     

    Kan ik een fiets via een fietsplan of werkkostenregeling(WKR) bij jullie kopen?

     

    Jazeker, bij ons kunt u bij aankoop van uw fiets gebruik maken van een fietsplan of de WKR en zo profiteren van belastingvoordeel. Welk type regeling en welk bedrag u mag uitgeven aan een nieuwe fiets bepaalt uw werkgever. Wanneer u een fiets uitzoekt die meer kost dan de WKR of het fietsplan van uw werkgever toestaat, dan betaalt u zelf de meerprijs.

     

     

    Hoe betaal ik via een fietsplan of de WKR?

    Er zijn bij Fietsvoordeelshop.nl drie verschillende opties om uw nieuwe fiets met een fietsplan of WKR te betalen:

    Optie 1: Zelf betalen en factuur inleveren bij uw werkgever.
    U bestelt en betaalt de fiets zelf bij Fietsvoordeelshop.nl, zo profiteert u ook maximaal van de kortingen die wij u kunnen bieden. De factuur zetten wij op uw naam en deze levert u in bij uw werkgever, die verrekent het belastingvoordeel en de fiets tot het afgesproken bedrag. U kan ook een duurdere fiets uitzoeken, het bedrag boven het WKR-budget levert dan alleen geen belastingvoordeel op.

    Optie 2: Zelf bestellen en uw werkgever maakt het bedrag naar ons over.
    U bestelt de fiets zelf bij Fietsvoordeelshop.nl, u vult het adres van uw werkgever in bij het factuuradres en bij opmerkingen zet u neer dat u gebruikt maakt van optie 2 van het fietsplan. De factuur zetten wij op naam van uw werkgever en deze levert u in bij uw werkgever ter betaling. Zodra uw werkgever de factuur heeft overgemaakt, krijgt u een bericht wanneer u uw fiets kunt fiets afhalen. De levering van uw fiets duurt langer wanneer de betaling via uw werkgever loopt.

    Optie 3: Zelf bestellen en betaling verloopt via een bemiddelaar NFP, BFN of FiscFree
    Wij zijn aangesloten bij bemiddelaars Nationale Fiets Projecten (NFP), FiscFree en Bedrijfsfietsen Nederland (BFN). U bestelt de fiets zelf bij Fietsvoordeelshop.nl. In het bestelproces kiest u bij betaalmethode voor ‘Fietsplan’ en in het submenu kunt u aangeven via welke bemiddelaar de betaling verloopt. De fiets wordt dan door ons gereserveerd. U voert zelf nogmaals de bestelling in het systeem in bij NFP, FiscFree of BFN. Bij NFP en FiscFree kunt u direct de Code Fietskaart invullen. Wij ontvangen dan automatisch een goedkeuringsformulier.

    Voor de afhandeling rekenen de bemiddelaars een vergoeding van 15% over de eerste €749,- met een maximum van €112,35. Deze kosten worden aan u doorberekend als het een bestelling via BFN, NFP of FiscFree betreft. Hierdoor kan de prijs van de fiets inclusief de vergoeding, de uitkering van uw werkgever overschrijden. En moet u de meerprijs zelf betalen. Zodra dit bedrag is betaald, wordt de fiets aan u uitgeleverd.

     

    Terug naar de klantenservice

     

  • Betalingen vanuit het buitenland

     

    Hoe kan ik de fiets betalen vanuit het buitenland?

     

    Vanuit het buitenland kunt u betalen via Mister Cash, Sofort Banking, Giropay, Creditcard, Paypal of overboeking. Overboekingen zijn kosteloos en kunt u overmaken naar rekeningnummer NL91RABO0156071126 t.n.v. Fietsvoordeelshop.nl te Heerhugowaard. Maakt u het over vanuit een buitenlands rekeningnummer dan gebruikt u het BIC nummer RABONL2U. Vermeld altijd uw bestelnummer in de omschrijving. Houd er rekening mee dat het verwerken van de betaling drie tot vijf werkdagen duurt. Wij gaan verder met uw bestelling als de betaling ontvangen is.

     

    Naar welk rekeningnummer kan ik mijn betaling overmaken?

     

    U kunt uw betaling kosteloos overmaken op rekeningnummer NL91RABO0156071126 t.n.v. Fietsvoordeelshop.nl te Heerhugowaard. Maakt u het over vanuit een buitenlands rekeningnummer dan gebruikt u het BIC nummer RABONL2U. Vermeld altijd uw ordernummer in de omschrijving. Houd er rekening mee dat het verwerken van de betaling drie tot vijf werkdagen duurt. Wij gaan verder met uw bestelling als de betaling ontvangen is.

     

    Kan ik een aangepaste BTW factuur aanvragen?

     

    Zakelijke klanten uit het buitenland kunnen een aangepaste factuur aanvragen met aangepast bedrag zonder BTW. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via 085-07 17 729.

     

    Wat zijn het KvK-nummer en BTW-nummer van Fietsvoordeelshop.nl?

     

    KVK-nummer: 58887539
    BTW-nummer: NL.8238.22.023.B.01

     

    Terug naar de klantenservice

  • Speed Pedelecs

    Wat is een Speed Pedelec?

     

    Een Speed Pedelec is een elektrische fiets die ondersteuning biedt tot een snelheid van maar liefst 45 km/u. Volgens de Nederlandse en Belgische wet- en regelgeving wordt dit gezien als een snorfiets. Dit betekent dat u verplicht bent om een WA verzekering af te sluiten en aan de achterkant van de fiets een kenteken te monteren. Daarnaast moet u in het bezit zijn van een AM- of B-rijbewijs. 

    Hoe werkt het op naam zetten bij het Speed Pedelec kenteken?

     

    Bij een Speed Pedelec hoort een kenteken, zonder kenteken mag u de weg niet op. U ontvangt de Speed Pedelec zonder kenteken. De fiets moet officieel ‘op naam’ worden gezet, net zoals bijvoorbeeld bij een auto of brommer het geval is. Vanzelfsprekend kunnen wij hier u mee helpen. De kosten (130 euro) voor de tenaamstelling en voor het kenteken nemen wij voor onze rekening. Het ‘op naam’ zetten heeft een verwerkingstijd van minimaal 7 werkdagen. Neemt u daarom altijd eerst contact met ons op voor meer informatie over het kenteken en levertijd van de fiets inclusief kenteken.

    Hoe werkt het op naam zetten bij het Speed Pedelec kenteken voor Belgische bestellingen?

     

    Leveranciers gebruiken verschillende processen. Bij de één ontvangen we een Certificate of Conformity. Dit versturen we per mail naar onze klanten. Bij de andere leverancier ontvangen we de exportpapieren. Dit versturen wij naar onze klanten per post. Houd rekening met een verwerkingstijd van minimaal 14 werkdagen. U moet hiermee zelf de fiets invoeren, u maakt hiervoor zelf een afspraak bij een Bureau voor Douane en Accijnzen. Na inschrijving bij de douane moet u deze aanvraag tot inschrijving van het voertuig indienen bij de DIV, samen met een kopie van de aankoopfactuur en een kopie van het Certificate of Conformity. Na deze registratie bij de DIV ontvangt u een kenteken en mag u met de nieuwe speed pedelec de weg op. Neem altijd eerst contact met ons op voor meer informatie over het kenteken en levertijd van de fiets inclusief kenteken.

     

    Terug naar de klantenservice