Klantenservice

Garantie & Retourneren

  • Retourneren of ruilen

     

    Kan ik mijn bestelling retourneren of ruilen?

     

    Ja dat kan. U heeft 14 dagen na aankoop om fietsen gratis te retourneren onder bepaalde voorwaarden. Hiervoor geldt dat ze in ongebruikte en originele staat zijn. Vanzelfsprekend mag u een kleine proefrit maken, maar deze mag hoogstens 2 kilometer lang zijn. In alle andere gevallen, rekenen we afschrijvingskosten. Als u uw fiets wil retourneren, kunt u hiervoor contact opnemen met onze klantenservice. Wij maken dan een afspraak om de fiets bij u op te halen.

    Accessoires kunt u binnen 14 dagen retourneren. Hiervoor kunt u het Retourformulier invullen. Zodra we uw retour hebben ontvangen, maken we het bedrag binnen twee weken aan u over. Producten met zichtbare gebruikssporen, missende onderdelen of een missende / beschadigde originele verpakking kunnen wij niet als retour accepteren.

     

    Wat zijn de voorwaarden om te retourneren?

     

    • Retourneren van een fiets kan tot 14 dagen na de factuurdatum van uw aankoop. Er mag hoogstens 2 kilometer op proef gereden zijn.
    • Retourneren van een onderdeel of accessoire kan tot 14 dagen na de factuurdatum van uw aankoop.
    • Het product is compleet, ongebruikt en zit in de originele verpakking.
    • Bij de aankoop van een samengestelde aanbieding of een bundel product, dan kunt u alleen de complete bundel aan ons retourneren.


    Uitzonderingen die we niet retour nemen zijn:

    • Artikelen of producten met montage- of gebruikssporen.
    • Artikelen of producten met missende of beschadigde originele verpakking.
    • Producten met software waarvan de verzegeling is verbroken.
    • GPS apparatuur dat geregistreerd of gebruikt is.
    • Producten die op naam zijn gesteld in het register van het RDW (bijvoorbeeld Speed pedelecs).


    Zijn er kosten aan verbonden?

     

    Als u een product retour stuurt dan zijn de retourkosten gratis. Vanzelfsprekend kunt u uw product ook terugbrengen in 1 van onze winkels. Voor producten die niet in ongebruikte en originele staat zijn, worden afschrijvingskosten in rekening gebracht. Ruilt u het product? Dan betaalt u alleen de bezorgkosten voor het nieuwe product.

     

    Hoe retourneer ik een fiets?

     

    In het geval dat u een fiets wilt retourneren, dan komen wij deze bij u ophalen aan huis. Neem alstublieft contact op met onze klantenservice voor het maken van een afspraak. Dit geldt ook voor kinderfietsen.

     

    Terug naar de klantenservice
     

     

  • Garantie

     

    Hoe lang heb ik garantie op mijn fiets?

     

    Standaard krijgt u op alle fietsen twee jaar garantie. Daarnaast heeft u de mogelijkheid om een verlengde garantietermijn af te sluiten. Als er in het eerste jaar van de garantieperiode iets stuk gaat aan uw fiets doordat er sprake is van een productiefout, dan komen wij het probleem gratis bij u aan huis repareren. Onderhoud aan huis doen wij alleen in Nederland en niet in België of andere landen over de grens. Wanneer er in het tweede jaar van de garantieperiode iets defect gaat aan uw fiets als gevolg van een productiefout, dan wordt dit kosteloos gerepareerd in één van onze werkplaatsen. Wilt u liever dat we bij u aan huis komen? In dat geval betaalt u dan alleen de voorrijkosten.

     

     Wat zijn de garantievoorwaarden?

     

    • Reparatie van defecten veroorzaakt door een productiefout valt onder de garantie. Wanneer er een defect aan uw fiets is wat valt onder het normale gebruik en onderhoud, valt dit niet binnen de garantie.
    • Garantiereparaties worden uitsluitend gedaan door onze servicebus of op onze locaties in Amersfoort, Amstelveen, Eindhoven, Heerhugowaard en Opmeer. Wij vergoeden geen reparatiekosten van derden.
    • Om uw garantie te behouden is het belangrijk dat de fiets het juiste onderhoud heeft gehad. Wij adviseren om de eerste servicebeurt tussen de 5e en 6e maand na ontvangst van uw fiets uit te laten voeren.
    • Bij een garantieclaim zal het product worden opgestuurd naar de fabrikant, die zal beoordelen of het inderdaad een garantiegeval is. Zo ja, dan wordt er een vervangend product teruggestuurd.

    De garantie is niet geldig:

    • bij valschade en onjuist of oneigenlijk gebruik en onderhoud
    • bij normale slijtage die optreedt bij dagelijks gebruik van een product en ouderdom
    • bij schade veroorzaakt door slecht onderhoud, verwaarlozing of door een ongeval
    • als er schade is opgetreden als gevolg van verandering door het product, aangebracht door de consument en zonder toestemming van de fabrikant
    • als de schade niet tijdig wordt gemeld (binnen twee maanden)
    • als er schade is opgetreden als gevolg van klimatologische invloeden zoals verwering van lak, corrosie en/of roestvorming
    • bij schade veroorzaakt door vervoer door de klant
    • bij schade veroorzaakt door reparaties of ingrepen uitgevoerd door personen die daartoe niet - schriftelijk - door verkoper gemachtigd zijn
    • als er schade is opgetreden als gevolg van onjuiste installatie, afstelling of reparaties

     

    Mijn fiets is kapot, valt dit onder de garantie?

     

    Onder garantie vallen alleen defecten die veroorzaakt zijn door een productiefout. Op slijtageonderdelen wordt geen garantie gegeven, tenzij het een productiefout is van de fabrikant. Slijtageonderdelen zijn onder andere: binnen- en buitenbanden, ketting, kettingbladen, achtertandwielen, kabels en remblokken. Schade als gevolg van onjuist gebruik en valschade vallen ook buiten de garantie.
     

    Terug naar de klantenservice

     

  • Fietsverzekering

      

    Hoe kan ik mijn fiets verzekeren?

     

    Om u zorgeloos te laten genieten van uw fiets, bieden we een doorlopende fietsverzekering van de ANWB aan. Wanneer u uw fiets bestelt, kunt u tijdens het bestellen de premie berekenen en kunt u aangeven dat u de verzekering wil afsluiten. Wij zorgen er voor dat uw verzoek wordt doorgestuurd naar de ANWB/Unigarant, die vervolgens binnen 10 werkdagen u de polisvoorwaarden toestuurt. Uw fiets wordt pas verzekerd op de eerste dag dat u uw fiets in uw bezit heeft, zodat u niet onnodig extra premie hoeft te betalen.

     

    Binnen welke termijn kan ik een fietsverzekering afsluiten?

     

    U kunt tot 14 dagen nadat u uw fiets in uw bezit heeft, uw fiets alsnog verzekeren. Dit kunt u eenvoudig regelen via onze Verzekeringen pagina. Hier kunt u op basis van de fiets die u heeft gekocht, gecombineerd met uw postcode, de premie berekenen. Het enige wat u daarna nog hoeft te doen, is uw gegevens in te vullen en wij verzorgen de rest.

     

    Wat houdt de ANWB fietsverzekering in?

     

    In samenwerking met de ANWB/Unigarant bieden we een doorlopende fietsverzekering aan voor een maandelijks lage premie. De verzekering heeft een looptijd van 12 maanden en is daarna direct maandelijks opzegbaar. Er zijn twee verschillende verzekeringsopties: diefstal en diefstal & schade. Bij de diefstal dekking bent u alleen voor diefstal van uw fiets verzekerd. Kiest u voor de uitgebreide diefstal & schade dekking, dan bent u naast diefstal ook verzekerd voor de beschadiging van onderdelen, verhaalsrechtsbijstand en ongevallen met uw fiets. Voor schade aan de fiets geldt altijd een eigen risico van 25,- per schademelding.

     

    Hoe kan ik de ANWB fietsverzekering opzeggen?

     

    Voor de verzekering geldt dat deze na 1 jaar direct maandelijks opzegbaar is. Opzeggen kan telefonisch via 088 269 28 37 of bezoek de ANWB website voor meer informatie.

     

    Terug naar de klantenservice

     

  • Schade of diefstal melden

     

    Mijn fiets is gestolen wat moet ik nu doen?

     

    Heel vervelend dat uw fiets is gestolen. Hopelijk heeft u een fietsverzekering afgesloten, dan wordt gelukkig vaak een nieuwe fiets vergoed. De vergoeding hangt onder andere af van de leeftijd van uw fiets. Belangrijk is dat u na de diefstal altijd aangifte doet bij de politie, dit kan online. U meldt de diefstal aan ons en stuurt daarna de aangifte en de twee originele sleutels van het slot aangetekend op naar ons filiaal in Heerhugowaard. Na goedkeuring door de ANWB wordt het bedrag uitgekeerd aan Fietsvoordeelshop.nl waarmee u een nieuwe fiets bij ons kunt uitzoeken. U kunt uiteraard ook een duurdere fiets uitzoeken, dan betaalt u het resterende bedrag zelf bij.

     

    Wat moet ik doen bij schade aan mijn fiets?

     

    Wat naar, door een val of ongeval is er schade ontstaan aan uw fiets. Hopelijk bent u zelf helemaal in orde. In onze werkplaats kunnen we u op afspraak helpen om de fiets weer te repareren. Met een diefstal & schade verzekering bent u ook hiervoor verzekerd. Voor schade aan de fiets geldt wel altijd een eigen risico van 25,- per schademelding.

    Om de schade te melden bij de verzekeraar heeft u een taxatierapport van een fietsenmaker nodig. U kunt hiervoor een afspraak in één van onze werkplaatsen maken. De kosten voor een rapport bedragen 10% van de reparatiewaarde. Deze kosten vervallen wanneer de reparatie door ons wordt uitgevoerd. Als u de ANWB verzekering bij ons heeft afgesloten kunnen wij deze schadeclaim ook direct voor u indienen bij de verzekeraar. De schade wordt vervolgens in behandeling genomen en binnen 10 werkdagen krijgt u reactie of de schade is gedekt en welk bedrag wordt vergoed. In onze werkplaats kunnen we u fiets op afspraak repareren zodat u snel weer op uw fiets zit.

     

    Terug naar de klantenservice