Hoe werkt de bezorging van mijn fiets?

Wat is de levertijd van een fiets?

De levertijd van een fiets is afhankelijk van de voorraadstatus. En deze kan weer verschillen tussen de verschillende maten en kleuren waarin een fiets leverbaar is. Als een fiets bij ons op voorraad is, dan kan je zelf een bezorgdatum selecteren. Over het algemeen heb je de fiets dan binnen een week in huis. Als de fiets niet bij ons op voorraad is, dan is de levertijd afhankelijk van de tijd die de leverancier nodig heeft om de fiets te produceren en aan ons uit te leveren. Zodra je een fiets hebt besteld die bij de leverancier vandaan moet komen, zorgen wij ervoor dat je uiterlijk na 48 uur een verwachte leverdatum te horen krijgt. Helaas is het op dit moment enorm druk bij alle fietsleveranciers. Dit heeft als gevolg dat we de levertijden niet altijd kunnen garanderen. Soms moeten leveringen worden uitgesteld.

Wanneer wordt mijn fiets bezorgd? 

Met onze eigen bezorgservice bezorgen wij zes dagen per week in heel Nederland (m.u.v. de Waddeneilanden). Als een fiets op voorraad is, dan kies je bij het bestellen zelf de gewenste bezorgdatum. Je ontvangt de avond voorafgaand aan de bezorgdag een e-mail met daarin het verwachte tijdvak van bezorging. Op de dag zelf kan je via een link die we per sms versturen onze bezorger volgen, zodat je precies weet hoe laat de fiets wordt bezorgd. Wanneer de chauffeur naar je adres onderweg is, neemt hij van te voren contact met je op.

Ik wil mijn fiets laten bezorgen op één van de Waddeneilanden
Helaas leveren wij niet op de Waddeneilanden. 

Hoe wordt mijn fiets afgeleverd? 

Alle fietsen worden volledig rijklaar afgemonteerd geleverd. Dit betekent dat de gediplomeerde monteurs in onze werkplaats in Heerhugowaard je fiets eerst volledig nalopen. Ze stellen de versnellingen en remmen af, spannen de spaken en maken een proefrit. Zo kunnen we er zeker van zijn dat de fiets 100% in orde is. Heb je accessoires besteld? Dan monteren we die ook gelijk op je fiets.

Terug naar klantenservice
Meestgestelde vragen
  • Hoe wordt mijn fiets geleverd?

    Je nieuwe fiets wordt rijklaar bij je geleverd. Onze gediplomeerde monteurs lopen de fiets volledig na. Spaken worden gespannen, versnellingen worden afgesteld en eventuele accessoires worden direct bevestigd. Ze maken ook nog een testrit, om zeker te weten dat alles in orde is. Hoef je dan helemaal niets zelf te doen? Nee hoor. Na levering kan je direct op pad gaan met je nieuwe fiets. Ideaal toch?

  • Wat is de levertijd van een fiets?

    Per framemaat wordt aangegeven wat de levertijd is van de fiets. Als de fiets bij ons op voorraad is, dan kan je zelf bij het afronden van de bestelling een gewenste bezorg- of afhaaldatum kiezen. Moet de fiets nog worden geproduceerd? Dan vind je bij de betreffende maat de datum waarop wij verwachten dat de fiets bij ons binnen komt. 

    Hou er wel rekening mee dat de levertijd uitgesteld kan worden door de leverancier door onvoorziene zaken. Wij streven er altijd naar om je hiervan zo snel mogelijk op de hoogte te brengen als dit het geval is.

  • Hebben jullie winkels waar ik kan proefrijden?

    Je vindt onze winkels verspreid over het hele land. Met 26 vestigingen zijn we altijd in de buurt. In onze winkels kan je op een groot deel van de fietsen uit ons assortiment proefrijden. Kom langs en ervaar zelf het verschil tussen de fietsen. Onze medewerkers staan voor je klaar voor deskundig advies en helpen je graag om de fiets te vinden die bij je past.

  • Hoe bepaal ik welke framemaat het beste bij mij past?

    Bij iedere framemaat staat de best passende gemiddelde lichaamslengte vermeld. Wil je er zeker van zijn dat je de juiste framemaat aanschaft, dan kan je dit berekenen d.m.v. het opmeten van je binnenbeenlengte. Meet de binnenbeenlengte zonder je schoenen aan. Dat doet je door je benen zo’n 15 cm uit elkaar te zetten en de afstand tussen de grond en kruishoogte te meten. Als je deze lengte (in cm) vermenigvuldigt met 0.68, krijg je de bijbehorende framemaat.

Waar ben je naar op zoek?
Heb je nog vragen?