Retourneren of ruilen

Bij Fietsvoordeelshop.nl heb je de mogelijkheid om binnen 14 dagen na aankoop gratis te ruilen of te retourneren onder bepaalde voorwaarden. Hiervoor geldt dat de bestelde producten in ongebruikte en originele staat zijn. Vanzelfsprekend mag je een kleine proefrit op een fiets maken, maar deze mag hoogstens 2 kilometer lang zijn. In alle andere gevallen, rekenen we afschrijvingskosten. Als je je fiets wil retourneren, kan je hiervoor contact opnemen met onze klantenservice. Wij maken dan een afspraak om de fiets bij je op te halen.

Voor het aanmelden van te retourneren accessoires, kan je gebruik maken van het Retourformulier. Zodra we je retour hebben ontvangen, maken we het bedrag binnen twee weken aan je over. Producten met zichtbare gebruikssporen, missende onderdelen of een missende / beschadigde originele verpakking kunnen wij niet als retour accepteren.

Wat zijn de voorwaarden om te retourneren?

  • Retourneren van een fiets kan tot 14 dagen na de factuurdatum van je aankoop. Er mag hoogstens 2 kilometer op proef gereden zijn.
  • Retourneren van een onderdeel of accessoire kan tot 14 dagen na de factuurdatum van je aankoop.
  • Het product is compleet, ongebruikt en zit in de originele verpakking.
  • Bij de aankoop van een samengestelde aanbieding of een bundel product, dan kan je alleen de complete bundel aan ons retourneren.

Uitzonderingen die we niet retour nemen zijn:

  • Artikelen of producten met montage- of gebruikssporen.
  • Artikelen of producten met missende of beschadigde originele verpakking.
  • Producten met software waarvan de verzegeling is verbroken.
  • GPS apparatuur dat geregistreerd of gebruikt is.
  • Producten die op naam zijn gesteld in het register van het RDW (bijvoorbeeld Speed pedelecs).

Zijn er kosten aan verbonden?

Als je een product retour stuurt dan zijn de retourkosten gratis. Vanzelfsprekend kan je je product ook terugbrengen in 1 van onze winkels. Voor producten die niet in ongebruikte en originele staat zijn, worden afschrijvingskosten in rekening gebracht. Ruil je het product? Dan betaal je alleen de bezorgkosten voor het nieuwe product.

Hoe retourneer ik een fiets?

In het geval dat je een fiets wilt retourneren, dan komen wij deze bij je ophalen aan huis. Neem alstublieft contact op met onze klantenservice voor het maken van een afspraak. Dit geldt ook voor kinderfietsen.

Veelgestelde vragen:

  • Hoe wordt mijn fiets geleverd?

    Alle fietsen worden 100% rijklaar afgemonteerd geleverd. Dit betekent dat onze gediplomeerde monteurs alle fietsen eerst volledig nalopen voordat de fiets aan u wordt overhandigd. Tijdens deze controle worden de versnellingen en de remmen afgesteld, worden de spaken gespannen en wordt er een kleine proefrit op de fiets gemaakt, zodat wij er zeker van zijn dat uw fiets 100% in orde is. Eventuele accessoires worden gelijk gemonteerd op uw fiets, zodat uw nieuwe fiets compleet wordt geleverd.

    Ik wil mijn fiets graag laten bezorgen
    Fietsvoordeelshop.nl heeft een eigen bezorgservice. Dankzij onze eigen bezorgservice kunnen wij aan huis de fiets voor u op maat afstellen, zodat het zadel en stuur op de juiste hoogte zijn afgesteld. Daarnaast kan onze chauffeur u de nodige uitleg geven over de fiets, zodat u zorgeloos kan genieten van uw nieuwe fiets.

    U krijgt de avond voorafgaand aan de dag van bezorgen een e-mail met daarin het tijdsvak van een uur waarin we verwachten de bestelling bij u te bezorgen. Wanneer onze chauffeur naar uw adres onderweg is, neemt hij van te voren contact met u op. Daarnaast kunt u via uw orderstatus de locatie van de chauffeur live volgen vanaf het moment dat de chauffeur onderweg is.

     

    Ik wil mijn fiets graag afhalen
    U heeft ook de mogelijkheid om uw nieuwe fiets af te halen in één van onze winkels. Indien u hiervoor kiest, komen er geen bijkomende kosten bij. U kunt de fiets ter plekke in de winkel betalen. Tijdens het bestelproces kunt u aangeven in welke winkel u de fiets wil afhalen.

  • Wat is de levertijd van een fiets?

    Zodra u het gewenste model en de gewenste kleur heeft geselecteerd, klikt u op de knop ‘Bekijk voorraad en bestel’. Vervolgens worden er in dit venster de beschikbare framematen getoond. Wanneer u een framemaat aanklikt, wordt er onder de framemaat de voorraad status getoond. Zo kunt u een fiets die op voorraad is al binnen 2 weken in huis hebben.

  • Hebben jullie winkels waar ik kan proefrijden?

    Wij hebben 14 winkels waar u op alle fietsen uit ons assortiment kunt proefrijden. Kom langs en ervaar zelf het verschil tussen fietsen. Onze vakkundige medewerkers staan voor u klaar voor deskundig advies en helpen u graag om de fiets te vinden die echt bij u past.

     

  • Kan ik mijn huidige fiets ook inruilen?

    Helaas is het bij ons niet mogelijk om uw huidige fiets in te ruilen. Wij kiezen ervoor om standaard hoge kortingen te geven en onze fietsen altijd zeer scherp te prijzen. U kan proberen uw fiets via bijvoorbeeld Marktplaats.nl te verkopen. Zo profiteert u van onze hoge korting en van de waarde van uw huidige fiets(en).

  • Hebben jullie winkels waar ik met mijn kind kan langskomen?

    Wij hebben 5 winkels waar u op alle fietsen uit ons assortiment kunt proefrijden. Onze experts staan hier voor u klaar om u te helpen met het uitzoeken van de juiste fiets. Wilt u er zeker van zijn dat de juiste fiets in de juiste maat voor u klaar staat? Maak dan een afspraak voor een proefrit. Tijdens het plaatsen van een afspraak geeft u aan wat uw voorkeuren zijn. Vervolgens ontvangt u vanuit ons een bevestiging wanneer de proefrit afspraak definitief is. Onze winkels vindt u in Heerhugowaard, Opmeer, Amstelveen, Amersfoort en Eindhoven.

Terug naar klantenservice