Schade of diefstal melden

Het is altijd vervelend als je fiets gestolen is. Zodra dit het geval is en je hebt je fiets verzekerd, meld dit dan bij de betreffende verzekeringsmaatschappij. Daarnaast is het van belang dat er een proces verbaal wordt opgemaakt. Dit kan eenvoudig online worden gedaan.

Vervolgens meld je de diefstal aan ons. Mail de aangifte en een foto van de twee originele sleutels van het slot naar onze klantenservice. Na goedkeuring door de verzekeringsmaatschappij wordt het bedrag uitgekeerd aan Fietsvoordeelshop.nl en kan jij een nieuwe fiets uitkiezen. Je kan ook een duurdere fiets uitzoeken, dan betaal je het resterende bedrag zelf bij.

Wat moet ik doen bij schade aan mijn fiets?

Wat naar, door een val of ongeval is er schade ontstaan aan je fiets. Hopelijk ben je zelf helemaal in orde. In onze werkplaats kunnen we je op afspraak helpen om de fiets weer te repareren. Met een diefstal & schade verzekering ben je ook hiervoor verzekerd. Voor schade aan de fiets geldt wel altijd een eigen risico van 25,- per schademelding.

Om de schade te melden bij de verzekeraar heb je een taxatierapport van een fietsenmaker nodig. Je kan hiervoor een afspraak in één van onze werkplaatsen maken. De kosten voor een rapport bedragen 10% van de reparatiewaarde. Deze kosten vervallen wanneer de reparatie door ons wordt uitgevoerd. Als je de ANWB verzekering bij ons hebt afgesloten kunnen wij deze schadeclaim ook direct voor je indienen bij de verzekeraar. De schade wordt vervolgens in behandeling genomen en binnen 10 werkdagen krijgt je reactie of de schade is gedekt en welk bedrag wordt vergoed. In onze werkplaats kunnen we je fiets op afspraak repareren zodat je snel weer op uw fiets zit.

Terug naar klantenservice
Meestgestelde vragen
  • Hoe wordt mijn fiets geleverd?

    Je nieuwe fiets wordt rijklaar bij je geleverd. Onze gediplomeerde monteurs lopen de fiets volledig na. Spaken worden gespannen, versnellingen worden afgesteld en eventuele accessoires worden direct bevestigd. Ze maken ook nog een testrit, om zeker te weten dat alles in orde is. Hoef je dan helemaal niets zelf te doen? Nee hoor. Na levering kan je direct op pad gaan met je nieuwe fiets. Ideaal toch?

  • Wat is de levertijd van een fiets?

    Per framemaat wordt aangegeven wat de levertijd is van de fiets. Als de fiets bij ons op voorraad is, dan kan je zelf bij het afronden van de bestelling een gewenste bezorg- of afhaaldatum kiezen. Moet de fiets nog worden geproduceerd? Dan vind je bij de betreffende maat de datum waarop wij verwachten dat de fiets bij ons binnen komt. 

    Hou er wel rekening mee dat de levertijd uitgesteld kan worden door de leverancier door onvoorziene zaken. Wij streven er altijd naar om je hiervan zo snel mogelijk op de hoogte te brengen als dit het geval is.

  • Hebben jullie winkels waar ik kan proefrijden?

    Je vindt onze winkels verspreid over het hele land. Met 26 vestigingen zijn we altijd in de buurt. In onze winkels kan je op een groot deel van de fietsen uit ons assortiment proefrijden. Kom langs en ervaar zelf het verschil tussen de fietsen. Onze medewerkers staan voor je klaar voor deskundig advies en helpen je graag om de fiets te vinden die bij je past.

  • Hoe bepaal ik welke framemaat het beste bij mij past?

    Bij iedere framemaat staat de best passende gemiddelde lichaamslengte vermeld. Wil je er zeker van zijn dat je de juiste framemaat aanschaft, dan kan je dit berekenen d.m.v. het opmeten van je binnenbeenlengte. Meet de binnenbeenlengte zonder je schoenen aan. Dat doet je door je benen zo’n 15 cm uit elkaar te zetten en de afstand tussen de grond en kruishoogte te meten. Als je deze lengte (in cm) vermenigvuldigt met 0.68, krijg je de bijbehorende framemaat.

Waar ben je naar op zoek?
Heb je nog vragen?