Schade of diefstal melden

Het is altijd vervelend als je fiets gestolen is. Zodra dit het geval is en je hebt je fiets verzekerd, meldt dit dan bij de betreffende verzekeringsmaatschappij. Daarnaast is het van belang dat er een proces verbaal wordt opgemaakt. Dit kan eenvoudig online worden gedaan. Vervolgens meld je de diefstal aan ons en stuur je de aangifte en de twee originele sleutels van het slot aangetekend op naar onze klantenservice (Fietsvoordeelshop.nl, t.a.v. Klantenservice, Nijverheidsweg-Noord 74D, 3812 PM Amersfoort). Na goedkeuring door de verzekeringsmaatschappij wordt het bedrag uitgekeerd aan Fietsvoordeelshop.nl waarmee je een nieuwe fiets bij ons kunt uitzoeken. Je kan uiteraard ook een duurdere fiets uitzoeken, dan betaalt je het resterende bedrag zelf bij.

Wat moet ik doen bij schade aan mijn fiets?

Wat naar, door een val of ongeval is er schade ontstaan aan je fiets. Hopelijk ben je zelf helemaal in orde. In onze werkplaats kunnen we je op afspraak helpen om de fiets weer te repareren. Met een diefstal & schade verzekering ben je ook hiervoor verzekerd. Voor schade aan de fiets geldt wel altijd een eigen risico van 25,- per schademelding.

Om de schade te melden bij de verzekeraar heb je een taxatierapport van een fietsenmaker nodig. Je kan hiervoor een afspraak in één van onze werkplaatsen maken. De kosten voor een rapport bedragen 10% van de reparatiewaarde. Deze kosten vervallen wanneer de reparatie door ons wordt uitgevoerd. Als je de ANWB verzekering bij ons hebt afgesloten kunnen wij deze schadeclaim ook direct voor je indienen bij de verzekeraar. De schade wordt vervolgens in behandeling genomen en binnen 10 werkdagen krijgt je reactie of de schade is gedekt en welk bedrag wordt vergoed. In onze werkplaats kunnen we je fiets op afspraak repareren zodat je snel weer op uw fiets zit.

Terug naar klantenservice
Klantenservice
Meestgestelde vragen
  • Hoe wordt mijn fiets geleverd?

    Alle fietsen worden 100% rijklaar afgemonteerd geleverd. Dit betekent dat onze gediplomeerde monteurs alle fietsen eerst volledig nalopen voordat de fiets aan u wordt overhandigd. Tijdens deze controle worden de versnellingen en de remmen afgesteld, worden de spaken gespannen en wordt er een kleine proefrit op de fiets gemaakt, zodat wij er zeker van zijn dat je fiets 100% in orde is. Eventuele accessoires worden gelijk gemonteerd op je fiets, zodat je nieuwe fiets compleet wordt geleverd.

  • Wat is de levertijd van een fiets?

    Per framemaat wordt aangegeven wat de levertijd is van de fiets. Als de fiets bij ons op voorraad is, dan kan je zelf bij het afronden van de bestelling een gewenste bezorg- of afhaaldatum kiezen. Moet de fiets nog worden geproduceerd? Dan vind je bij de betreffende maat de datum waarop wij verwachten dat de fiets bij ons binnen komt. 

    Hou er wel rekening mee dat de levertijd uitgesteld kan worden door de leverancier door onvoorziene zaken. Wij streven er altijd naar om je hiervan zo snel mogelijk op de hoogte te brengen als dit het geval is.

  • Hebben jullie winkels waar ik kan proefrijden?

    Wij hebben 15 winkels waar je op alle fietsen uit ons assortiment kunt proefrijden. Kom langs en ervaar zelf het verschil tussen fietsen. Onze vakkundige medewerkers staan voor je klaar voor deskundig advies en helpen je graag om de fiets te vinden die echt bij je past.

  • Hoe bepaal ik welke framemaat het beste bij mij past?

    Bij iedere framemaat staat de beste passende gemiddelde lichaamslengte vermeld. Wil je er zeker van zijn dat je de juiste framemaat aanschaft, dan kan je dit berekenen d.m.v. het opmeten van je binnenbeenlengte. Meet de binnenbeenlengte zonder je schoenen aan. Dat doet je door je benen zo’n 15 cm uit elkaar te zetten en de afstand tussen de grond en kruishoogte te meten. Als je deze lengte (in cm) vermenigvuldigt met 0.68, krijg je de bijbehorende framemaat.

Waar ben je naar op zoek?
Heb je nog vragen?