Standaardgarantie

Je hebt recht op 2 jaar garantie op alle fietsen. Als er in de garantieperiode iets stuk gaat aan je fiets doordat er sprake is van een productiefout, dan wordt dit kosteloos gerepareerd in één van onze werkplaatsen. Wil je liever dat we bij je aan huis komen? In dat geval betaal je alleen de voorrijkosten. Reparaties en onderhoud aan huis doen wij alleen in Nederland.

Op veel van onze e-bikes geldt een aanvullende garantie tot 5 jaar na ontvangst van de fiets. Klik hier voor de voorwaarden en geldigheid van onze aanvullende garantie.

Wat zijn de garantievoorwaarden?

  • Reparatie van defecten veroorzaakt door een productiefout valt onder de garantie. Heeft het defect een andere oorzaak, dan vallen de reparatiekosten niet binnen de garantie.
  • Garantiereparaties worden uitsluitend gedaan in de werkplaats van een van onze winkels of door een van onze servicemonteurs aan huis. We vergoeden geen reparatiekosten van derden.
  • Om je garantie te behouden is het belangrijk dat de fiets het juiste onderhoud heeft gehad. We adviseren om de eerste servicebeurt tussen de 5e en 6e maand na ontvangst van je fiets uit te laten voeren. Bakfietsen van het merk Babboe hebben na 100 km een eerste onderhoudsbeurt nodig.
  • Bij een garantieclaim zal het product worden opgestuurd naar de fabrikant, die zal beoordelen of het inderdaad een garantiegeval is. Zo ja, dan wordt er een vervangend product teruggestuurd.

Wanneer is de garantie niet geldig?

  • Bij slijtageonderdelen, tenzij het een gevolg is van een productiefout van de fabrikant. Slijtageonderdelen zijn onder andere binnen- en buitenbanden, ketting, kettingbladen, achtertandwielen, kabels en remblokken.
  • Bij valschade en onjuist of oneigenlijk gebruik en onderhoud.
  • Bij normale slijtage die optreedt bij dagelijks gebruik van een product en ouderdom.
  • Bij schade veroorzaakt door slecht onderhoud, verwaarlozing of door een ongeval.
  • Als er schade is opgetreden als gevolg van verandering van het product, aangebracht door de consument en zonder toestemming van de fabrikant.
  • Als de schade niet binnen 2 maanden na het ontstaan wordt gemeld.
  • Als er schade is opgetreden als gevolg van klimatologische invloeden zoals verwering van lak, corrosie en/of roestvorming.
  • Bij schade veroorzaakt door vervoer door de klant.
  • Bij schade veroorzaakt door reparaties of ingrepen uitgevoerd door personen die daartoe niet - schriftelijk - door de verkoper gemachtigd zijn.
  • Als er schade is opgetreden als gevolg van onjuiste installatie, afstelling of reparaties.
Terug naar klantenservice
Meestgestelde vragen
Waar ben je naar op zoek?
Heb je nog vragen?