Garantie

Standaard krijg je op alle fietsen twee jaar garantie. Als er in het eerste jaar van de garantieperiode iets stuk gaat aan je fiets doordat er sprake is van een productiefout, dan komen wij het probleem gratis aan huis repareren. Gebeurt dit in het tweede jaar van de garantieperiode, dan wordt dit kosteloos gerepareerd in één van onze werkplaatsen. Wil je liever dat we bij je aan huis komen? In dat geval betaal je alleen de voorrijkosten. Reparaties en onderhoud aan huis doen wij alleen in Nederland. 

Op veel van onze e-bikes geldt een aanvullende garantie tot 5 jaar na ontvangst van de fiets. Klik hier voor de voorwaarden en geldigheid van onze aanvullende garantie.

Wat zijn de garantievoorwaarden?

  • Reparatie van defecten veroorzaakt door een productiefout valt onder de garantie. Heeft het defect een andere oorzaak, dan vallen de reparatiekosten niet binnen de garantie.
  • Garantiereparaties worden uitsluitend gedaan door onze servicebus of in de werkplaats van een van onze winkels. Wij vergoeden geen reparatiekosten van derden.
  • Om je garantie te behouden is het belangrijk dat de fiets het juiste onderhoud heeft gehad. Wij adviseren om de eerste servicebeurt tussen de 5e en 6e maand na ontvangst van je fiets uit te laten voeren. Daarbij is het merk Babboe een uitzondering, waarbij wordt verwacht dat je na 100km een eerste onderhoudsbeurt laat uitvoeren om je garantie te behouden. 
  • Bij een garantieclaim zal het product worden opgestuurd naar de fabrikant, die zal beoordelen of het inderdaad een garantiegeval is. Zo ja, dan wordt er een vervangend product teruggestuurd.

Wanneer is de garantie niet geldig?

  • Op slijtageonderdelen wordt geen garantie gegeven, tenzij het een productiefout is van de fabrikant. Slijtageonderdelen zijn onder andere binnen- en buitenbanden, ketting, kettingbladen, achtertandwielen, kabels en remblokken.
  • Bij valschade en onjuist of oneigenlijk gebruik en onderhoud.
  • Bij normale slijtage die optreedt bij dagelijks gebruik van een product en ouderdom.
  • Bij schade veroorzaakt door slecht onderhoud, verwaarlozing of door een ongeval.
  • Als er schade is opgetreden als gevolg van verandering door het product, aangebracht door de consument en zonder toestemming van de fabrikant.
  • Als de schade niet binnen 2 maanden na het ontstaan wordt gemeld.
  • Als er schade is opgetreden als gevolg van klimatologische invloeden zoals verwering van lak, corrosie en/of roestvorming.
  • Bij schade veroorzaakt door vervoer door de klant.
  • Bij schade veroorzaakt door reparaties of ingrepen uitgevoerd door personen die daartoe niet - schriftelijk - door verkoper gemachtigd zijn.
  • Als er schade is opgetreden als gevolg van onjuiste installatie, afstelling of reparaties.
Terug naar klantenservice
Klantenservice
Meestgestelde vragen
  • Hoe wordt mijn fiets geleverd?

    Alle fietsen worden 100% rijklaar afgemonteerd geleverd. Dit betekent dat onze gediplomeerde monteurs alle fietsen eerst volledig nalopen voordat de fiets aan u wordt overhandigd. Tijdens deze controle worden de versnellingen en de remmen afgesteld, worden de spaken gespannen en wordt er een kleine proefrit op de fiets gemaakt, zodat wij er zeker van zijn dat je fiets 100% in orde is. Eventuele accessoires worden gelijk gemonteerd op je fiets, zodat je nieuwe fiets compleet wordt geleverd.

  • Wat is de levertijd van een fiets?

    Per framemaat wordt aangegeven wat de levertijd is van de fiets. Als de fiets bij ons op voorraad is, dan kan je zelf bij het afronden van de bestelling een gewenste bezorg- of afhaaldatum kiezen. Moet de fiets nog worden geproduceerd? Dan vind je bij de betreffende maat de datum waarop wij verwachten dat de fiets bij ons binnen komt. 

    Hou er wel rekening mee dat de levertijd uitgesteld kan worden door de leverancier door onvoorziene zaken. Wij streven er altijd naar om je hiervan zo snel mogelijk op de hoogte te brengen als dit het geval is.

  • Hebben jullie winkels waar ik kan proefrijden?

    Wij hebben 15 winkels waar je op alle fietsen uit ons assortiment kunt proefrijden. Kom langs en ervaar zelf het verschil tussen fietsen. Onze vakkundige medewerkers staan voor je klaar voor deskundig advies en helpen je graag om de fiets te vinden die echt bij je past.

  • Hoe bepaal ik welke framemaat het beste bij mij past?

    Bij iedere framemaat staat de beste passende gemiddelde lichaamslengte vermeld. Wil je er zeker van zijn dat je de juiste framemaat aanschaft, dan kan je dit berekenen d.m.v. het opmeten van je binnenbeenlengte. Meet de binnenbeenlengte zonder je schoenen aan. Dat doet je door je benen zo’n 15 cm uit elkaar te zetten en de afstand tussen de grond en kruishoogte te meten. Als je deze lengte (in cm) vermenigvuldigt met 0.68, krijg je de bijbehorende framemaat.

Waar ben je naar op zoek?
Heb je nog vragen?