Standaard krijg je op alle fietsen 2 jaar garantie. Als er in het eerste jaar van de garantieperiode iets stuk gaat aan je fiets doordat er sprake is van een productiefout, dan komen wij gratis aan huis om het te repareren. Gebeurt dit in het tweede jaar van de garantieperiode, dan wordt dit kosteloos gerepareerd in één van onze werkplaatsen. Wil je liever dat we bij je aan huis komen? In dat geval betaal je alleen de voorrijkosten. Reparaties en onderhoud aan huis doen wij alleen in Nederland.
Op veel van onze e-bikes geldt een aanvullende garantie tot 5 jaar na ontvangst van de fiets. Klik hier voor de voorwaarden en geldigheid van onze aanvullende garantie.
Wat zijn de garantievoorwaarden?
- Reparatie van defecten veroorzaakt door een productiefout valt onder de garantie. Heeft het defect een andere oorzaak, dan vallen de reparatiekosten niet binnen de garantie.
- Garantiereparaties worden uitsluitend gedaan door onze servicebus of in de werkplaats van een van onze winkels. Wij vergoeden geen reparatiekosten van derden.
- Om je garantie te behouden is het belangrijk dat de fiets het juiste onderhoud heeft gehad. Wij adviseren om de eerste servicebeurt tussen de 5e en 6e maand na ontvangst van je fiets uit te laten voeren. Daarbij is het merk Babboe een uitzondering, waarbij wordt verwacht dat je na 100km een eerste onderhoudsbeurt laat uitvoeren om je garantie te behouden.
- Bij een garantieclaim zal het product worden opgestuurd naar de fabrikant, die zal beoordelen of het inderdaad een garantiegeval is. Zo ja, dan wordt er een vervangend product teruggestuurd.
Wanneer is de garantie niet geldig?
- Op slijtageonderdelen wordt geen garantie gegeven, tenzij het een productiefout is van de fabrikant. Slijtageonderdelen zijn onder andere binnen- en buitenbanden, ketting, kettingbladen, achtertandwielen, kabels en remblokken.
- Bij valschade en onjuist of oneigenlijk gebruik en onderhoud.
- Bij normale slijtage die optreedt bij dagelijks gebruik van een product en ouderdom.
- Bij schade veroorzaakt door slecht onderhoud, verwaarlozing of door een ongeval.
- Als er schade is opgetreden als gevolg van verandering door het product, aangebracht door de consument en zonder toestemming van de fabrikant.
- Als de schade niet binnen 2 maanden na het ontstaan wordt gemeld.
- Als er schade is opgetreden als gevolg van klimatologische invloeden zoals verwering van lak, corrosie en/of roestvorming.
- Bij schade veroorzaakt door vervoer door de klant.
- Bij schade veroorzaakt door reparaties of ingrepen uitgevoerd door personen die daartoe niet - schriftelijk - door de verkoper gemachtigd zijn.
- Als er schade is opgetreden als gevolg van onjuiste installatie, afstelling of reparaties.