Onderhoudsbeurt

Het is belangrijk dat je je fiets regelmatig laat controleren door een deskundige. Zo kan je zorgelozer fietsen en meer van je ritten genieten. Plan daarom regelmatig een onderhoudsbeurt in, in een winkel of op een locatie naar keuze.

Hoe maak je een onderhoudsafspraak?

Een afspraak plan je eenvoudig in door jouw dichtstbijzijnde winkel te bellen of een mail te sturen. Wil je dat onze servicemonteur bij je thuis of op je werk langskomt? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Wat kost een onderhoudsbeurt?

Voor een onderhoudsbeurt aan je fiets in een van onze werkplaatsen betaal je 90 euro, ongeacht het type fiets. Heb je een nieuwe fiets bij ons gekocht, dan krijg je 35 euro korting op de eerste onderhoudsbeurt. Je moet de afspraak dan wel binnen een half jaar na aflevering van de fiets hebben ingepland, of eerder als je er al 1000 km op gereden hebt. Voor onderhoud op locatie rekenen we 19,50 euro voorrijkosten. De tarieven voor het onderhoud zijn exclusief eventueel te vervangen onderdelen.

Alle tarieven in een overzicht:

  In de winkel Thuis of op je werk
(inclusief 19,50 euro voorrijkosten)
Eerste onderhoud 55 euro 74,50 euro
Elk volgend onderhoud 90 euro 109,50 euro

Hoe vaak is onderhoud noodzakelijk?

Met goed en regelmatig onderhoud kan je langer zorgeloos genieten van je nieuwe fiets. Hiermee voorkom je vroegtijdige slijtage en verleng je de levensduur. Ook om je garantie te behouden is het belangrijk dat de fiets het juiste onderhoud heeft gehad. Het eerste onderhoud moet uitgevoerd worden tussen de 5e en 6e maand na ontvangst van je fiets of eerder wanneer je 1000 km aantikt.

Terug naar klantenservice
Meestgestelde vragen
  • Hoe wordt mijn fiets geleverd?

    Je nieuwe fiets wordt rijklaar bij je geleverd. Onze gediplomeerde monteurs lopen de fiets volledig na. Spaken worden gespannen, versnellingen worden afgesteld en eventuele accessoires worden direct bevestigd. Ze maken ook nog een testrit, om zeker te weten dat alles in orde is. Hoef je dan helemaal niets zelf te doen? Nee hoor. Na levering kan je direct op pad gaan met je nieuwe fiets. Ideaal toch?

  • Wat is de levertijd van een fiets?

    Per framemaat wordt aangegeven wat de levertijd is van de fiets. Als de fiets bij ons op voorraad is, dan kan je zelf bij het afronden van de bestelling een gewenste bezorg- of afhaaldatum kiezen. Moet de fiets nog worden geproduceerd? Dan vind je bij de betreffende maat de datum waarop wij verwachten dat de fiets bij ons binnen komt. 

    Hou er wel rekening mee dat de levertijd uitgesteld kan worden door de leverancier door onvoorziene zaken. Wij streven er altijd naar om je hiervan zo snel mogelijk op de hoogte te brengen als dit het geval is.

  • Hebben jullie winkels waar ik kan proefrijden?

    Je vindt onze winkels verspreid over het hele land. Met 26 vestigingen zijn we altijd in de buurt. In onze winkels kan je op een groot deel van de fietsen uit ons assortiment proefrijden. Kom langs en ervaar zelf het verschil tussen de fietsen. Onze medewerkers staan voor je klaar voor deskundig advies en helpen je graag om de fiets te vinden die bij je past.

  • Hoe bepaal ik welke framemaat het beste bij mij past?

    Bij iedere framemaat staat de best passende gemiddelde lichaamslengte vermeld. Wil je er zeker van zijn dat je de juiste framemaat aanschaft, dan kan je dit berekenen d.m.v. het opmeten van je binnenbeenlengte. Meet de binnenbeenlengte zonder je schoenen aan. Dat doet je door je benen zo’n 15 cm uit elkaar te zetten en de afstand tussen de grond en kruishoogte te meten. Als je deze lengte (in cm) vermenigvuldigt met 0.68, krijg je de bijbehorende framemaat.

Waar ben je naar op zoek?
Heb je nog vragen?